Edat: de 10 anys en amunt. Participants: 12 persones. Equips: 2 Àrbitre: 1 (persona que no pertany a cap equip). Objectius: Treballar la coordinació, l'habilitat, l'estratègia d'equip i el càlcul estimatiu. Material: Una pala de fusta, un bèlit i un guix. Lloc: Exterior (espai ampli). |
Desenvolupament: 1.- Preparar el camp de joc dibuixant, amb guix, un cercle en un extrem del camp. 2.- Fer els equips i escollir, a sort (parells i senars), un capità per cada equip. 3.- A sort es decideix quin equip té la pala i el bèlit i comença a llançar. En el nostre cas direm que comença l'equip A. 4.- El capità es posa dins del cercle i els altres jugadors del seu equip es col·loquen al seu darrere. 5.- Els jugadors de l'equip contrari (equip B), s'escampen pel camp de joc. 8.- Si l'agafen es canvia el torn i llança l'equip B. 9.- Si no l'agafen el jugador de l'equip B que ha quedat més proper al bèlit l'agafa i camina tres passes en direcció al cercle. 11.- El jugador, de l'equip B, que té el bèlit a la mà el llança intentant tocar la pala. 13.- Si no toca la pala, el jugador que ha llançat primer des del cercle (equip A) ha d'aixecar el bèlit de terra picant l'extrem amb la pala i quan està a l'aire l'ha de tornar a picar per allunyar-lo com més millor (té tres oportunitats). 15.- El capità de l'equip B contesta: "Dat o canat" (veritat o comprovar). 16.- Si es diu "Dat" significa que l'equip B està d'acord amb el que ha dit l'equip A i aquest es queda amb tants punts com passes han dit. 20.- El joc segueix fins que algun equip arriba a 30 punts o 50 punts, segons es decideix. |
FONT: |
Molt maques, però aquestes no són les regles amb les que realment es juga...
ResponElimina