Total de visualitzacions de pàgina:

diumenge, 4 de setembre del 2011

EL BÈLIT


Edat: de 10 anys en amunt.
Participants: 12 persones.
Equips: 2
Àrbitre: 1 (persona que no pertany a cap equip).
Objectius: Treballar la coordinació, l'habilitat, l'estratègia d'equip i el càlcul estimatiu.
Material: Una pala de fusta, un bèlit i un guix.
Lloc: Exterior (espai ampli).

El bèlit

La pala
Desenvolupament:
1.- Preparar el camp de joc dibuixant, amb guix, un cercle en un extrem del camp.
2.- Fer els equips i escollir, a sort (parells i senars), un capità per cada equip.
3.- A sort es decideix quin equip té la pala i el bèlit i comença a llançar. En el nostre cas direm que comença l'equip A.
4.- El capità es posa dins del cercle i els altres jugadors del seu equip es col·loquen al seu darrere.
5.- Els jugadors de l'equip contrari (equip B), s'escampen pel camp de joc.


Jugadors en el camp
6.- El jugador que està dins del cercle (equip A) diu: "Bèlit" i quan els jugadors de l'equip B responen: "Tres", ell pot llançar el bèlit picant-lo amb la pala.

Llançament del bèlit
7.- L'equip B ha d'intentar agafar el bèlit al vol.
8.- Si l'agafen es canvia el torn i llança l'equip B.
9.- Si no l'agafen el jugador de l'equip B que ha quedat més proper al bèlit l'agafa i camina tres passes en direcció al cercle.

El jugador agafa el bèlit i fa tres passes
10.- El jugador que havia llançat des del cercle marxa i deixa la pala al terra (dins del cercle).
11.- El jugador, de l'equip B, que té el bèlit a la mà el llança intentant tocar la pala.

Llança el bèlit intentant tocar la pala
12.- Si toca la pala, s'inicia de nou el joc i llança l'equip B.
13.- Si no toca la pala, el jugador que ha llançat primer des del cercle (equip A) ha d'aixecar el bèlit de terra picant l'extrem amb la pala i quan està a l'aire l'ha de tornar a picar per allunyar-lo com més millor (té tres oportunitats).

Tres intents per intentar allunyar el bèlit
14.- L'equip que ha fet el llançament (equip A) diu, a cop d'ull, les passes que hi ha des del cercle al bèlit.
15.- El capità de l'equip B contesta: "Dat o canat" (veritat o comprovar).
16.- Si es diu "Dat" significa que l'equip B està d'acord amb el que ha dit l'equip A i aquest es queda amb tants punts com passes han dit.

Càlcul de la distància. S'accepta
17.- Si es diu "Canat" vol dir que no hi estan d'acord i l'àrbitre comprova les passes.

Càlcul de la distància. No s'accepta
18.- Si hi ha més passes de les que s'han dit l'equip B s'emporta els punts. Si n'hi ha menys o són justes els punts són per l'equip A.

Es comproven les passes
19.- Si guanya l'equip A ell torna a llançar. Quan els punts són per l'equip B aquest li toca llançar.
20.- El joc segueix fins que algun equip arriba a 30 punts o 50 punts, segons es decideix.

FONT: http://www.xtec.es/centres/a8029301/mjuvan41.htm
FONT: 

1 comentari:

  1. Molt maques, però aquestes no són les regles amb les que realment es juga...

    ResponElimina